Прямо з перевалу є маркування. Місцями його дотримуємось, а місцями веде Павло, бо він вже тут був і знає коротший шлях :). Погода, скажемо прямо - така собі. Небо сіре, але не таке вже похмуре. Під ногами - болото (добре шо є бахіли), вітер горами переганяє отари хмар, які висідають інеєм на деревах. Загалом - обстановка пізньоосіння. Вже з перших метрів підйому кров починає рухатись по жилах швидше, стає навіть жарко. Скидаю і шалик, і шапку, і рукавиці, починається краса.
Позаду -смереки з інеєм, як на поштівках :) |
Ну а далі.. що сказати - краса неземна. Тільки й встигай розглядатись навкруги, а під ногами повно слідів лісових жителів - тільки і встигай читати цю загадкову книгу. Тут тобі і:
"У лісі-лісі темному де ходить хитрий лис...
Росла собі ялиночка і зайчик з нею ріс..."
А ще: "Там на неведомых дорожках
Следы невиданных зверей;
Избушка там на курьих ножках
Стоит без окон, без дверей;
Там лес и дол видений полны..."
Ну і без того не обійшлось: "Там чудеса: там леший бродит..."
Сліди борсука |
По троху починає темніти. От я і зустрілась з мінусами зимових походеньок - день згорає як тоненька свічечка. Продовжуємо йти лісом. Кілька разів робимо привал, в основному з ціллю фотографії. Нарешті виходимо на полонину Веснарка, що на Костричі. Кругом такий самий туман - краєвидів нема :( Це мінус. Але крокуси вже повитикались зі снігу і це плюс :)
Крокус в снігу |
Розганяємо хмари руками :) |
Стали готувати вечерю. З добиранням всі були невиспані, в шпари між дошками в стінах задував вітер і хотілось пошвидше залізти в теплий спальник, тому ми скоро полягали спати і заснули солодким сном. Спати правда ми чомусь вирішили на одній лежанці втрьох. І виявилось, що так дуже тісно. Були шанси випасти за борт, але стіл підсунутий поближче врятував ситуацію.
День другий
Вставати раненько ніхто не хотів. Особисто я люблю їздити в гори щоб добре виспатись. Та ми і з самого початку вирішили що ми їдемо відпочивати а не ставити якісь рекорди. Але коли я прокинулась то у віконце ласкаво зазирали промінчики і стало ясно - тумани скінчились. На дворі шикарна погода. Наскоро натягнувши якісь черевики всі вибрались з колиби грітись на сонечку і розминати занімілі кінцівки. Хмар не було. Сонце світило ласкаво. Проглядалась панорама Чорногори, та ще й як!Діма і вид на Говерлу |
Колиби на пол. Веснярка - жиле приміщення і стодола. |
Загалом - настрій чудесний. Виходили з хати на маршрут, коли на пагорбі з'явилась група туристів - також двоє хлопців і дівчина. Ми залишили для них нашу хатку і попрямували далі... вниз. Спускались ґрунтовою дорогою через ліс, аж раптом її перервав невеликий лісовал. Судячи з усього - через те, що зима була не холодна то вологи в ґрунті було забагато. Дерева змило разом з селевим потоком каміння і землі.
Отакі наслідки теплої зими |
Поволі чухаємо вгору, дорогою скидаємо куртки і шапки, бо підігрів такий з середини що пар валить. Щоразу бачачи просвіт між деревами сподіваємось що він останній і щоразу облом. Потім знову починається туман і пробираючий холодний вітер - добрий знак. Ми на хребті. Натягаємо куртки назад. Нарешті ми починаємо петляти стежкою між смерек. Мені пригадуються ранньовесняні походи в Ґорґани. Снігу доста. Але він важкий, злежаний, йти зручно. Нарешті невелика відкрита діляночка і загадковий артефакт. Павло оповіщає нас що це і є вершина Кукул. Фотографуємось.
Діма, Павло,Я і АРТЕФАКТ |
В якийсь момент чути кроки на вулиці, хтось стукає черевиками об сходи і заходить у хату. Такий же замерзлий хлопчина як ми. З наплічником. Один. Вітається, розпитується. Якби він так і був сам то ми б припросили його до себе, а виявляється їх багато. Ідуть в протилежному напрямку, в бік вершини Кукул. І їх 4 людей - двоє хлопців і двоє дівчат. За ним заходять решта. Гріються, балакаємо. Ясно що на всіх тут місця малувато. Розповідаємо їм про полонину з металевою грубою, яка відразу наступна на цій дорозі. За якийсь час вони йдуть. На дворі вже майже темно. Але їм туди ще хвилин 20 іти. А ми залишаємось самі.
Готуємо все ж на примусі. В святковому меню на вечерю кукурудзянка з піджаркою з цибулі і сиром. А сир справді добрий і скоро плавиться у каші.
Павло продовжує сумлінно виконувати функцію фотографа. Шукає експозицію, і композицію.
Нарешті їмо і можна лягати спати. На цей раз лягаємо так щоб було не тісно. Я скоро заповзаю у м'якенький спальник і вже сплю.
День третій
Рано вставати ніхто не спішив. У вікні було видно мряку і більше нічого. Хтось вийшов надвір і виявилось що вночі був заморозок - земля замерзла на лід. Бррр... Закидаємо кашку ячневу в казанок і снідаємо. Я люблю кашки які майже цілком сирі. Тоді і перетравлюються довго. Для тих хто не готовий на таку аскезу в меню "Мівіна" :) Мммм... яміііі...Дуже поволі збираємось, пакуємось, натягаємо теплі речі і вибираємось з хатки. Тут би згодились кошки. Земля така мерзла що почуваєшся коровою на льоді. Трекпалки в неї не втикаються хоч як не старайся. Поволі виповзаємо назад на ґрунтову дорогу з якої так вглядались в далечінь вчора. Йдемо обережно. Рятує трава біля дороги - не так слизько. Вирішуємо влаштувати фотосет наплічників, бо всі наплічники від Deuter. Вкотре нахваляючи улюблений бренд і всяко розписуючи які вони кльові виставляємо модельний ряд як в магазин в колоду з якої напувають худобу в літі, припасовуємо окуляри і трекпалки. Загалом - розважаємось :)
Мій ACT Lite 35+10 SL; Дімин Aircontact 55+10; Павловий Aircontact 75+10 :) |
Беремо курс на станцію Вороненка. Чим далі в ліс тим більше болото :) Промайнули останню полонину.
Далі останній рівномірний спуск вниз. Ліс знову чарівний.
ну і автокреатив від Google :) |
Виходимо на трасу. В мене ноги розпарились в черевиках і я вже хочу пошвидше ті черевики зняти. Скидаю верхні штани - нейлонки, бахіли, черевики, вологі шкарпетки, вивертаю на автобусній зупинці все, що маю в наплічнику, бо черевики на самому дні! Хлопці пішли в магазин тут же. Я загадала лише снікерс. Ну, люблю я снікерси :). А тим часом я натягую тепленькі сухі шерстяні шкарпетки, сухі просторі черевики, пакую все решту назад в наплічник, прилаштовую свої трекпалки Дімі на наплічник і смачно їм снікерс :)
Думали спочатку, що може вдасться застопити якусь попутку, але машин щось не густо, а ті які їдуть, або набиті, або просто не зупиняються - одразу видно мажорчиків за кермом. Врешті, простирчавши там не знати скільки, приїжджає великий автобус, в який ми запаковуємось і дуже комфортно їдемо. Мене тішать сухі ноги і зручне крісло. Доїжджаємо до Яремчі. Павло їде трохи далі, тому на зупинці прощаємось.
Ідемо на вокзал питати за потяги. Потрапляємо в годину коли касирки нема ( працює погодинно). Їсти хочеться страшне, тому йдемо в мою улюблену вареничну навпроти вокзалу. Щоразу їм тут, як буваю в Яремчі. З телика, з подвійною силою вдаряє у відпочилий і напоєний спокоєм природи, розум політичний інфопотік. Хочеться вимкнути його, або затулити вуха. З часом адаптуюсь до цивілізації. Їмо вареники. Дуже смачні вареники. Діма йде в каси і повертається з нічим - квитків нема. Розраховуємось, беремо наплічники і йдемо на автовокзал. Ідемо по Яремчі, темніє. Запалюються ліхтарі. Місцеві жителі гуляють з дітьми, балакають. Я думаю про те, що їм додому тут два кроки, а мені дуже далеко. А вже так хочеться лягти в тепле ліжечко і заснути. Але, як то часто буває, - вибиратись ми будемо всіма видами транспорту з численними пересадками і очікуваннями - я це вже відчуваю. І є щось в тому прекрасне. Не опустити руки і плакати, а пробиватись на Львів, будь-якими способами, рухатись вперед.
На автовокзалі стоять автобуси в яких немає водіїв, каси зачинені. Варіант з маршруткою подумки викреслюю. Починаю думати ще швидше. Касирка через 30 хвилин має закрити своє вікно і зникнути, тому спішно ідемо на вокзал знову. Бо ж Діма запитав лише про Раховоз. А інші? Мають же тут бути хоч якісь інші потяги! Приходимо. Краєм ока помічаю чоловіка в уніформі провідника біля банкомату в приміщенні вокзалу, і дизель на платформі, двері відчинені. Прикидую в який бік він їде по відчиненим в локомотив дверях, і що це і є провідник цього поїзда, відповідно на вияснення в мене є не більше 5 хвилин, аби на нього встигнути. Жіночка касирка пиляє манікюр і їй явно нема діла до нас. Хочеться сказати їй щось неприємне, щоб вона хоч подивилась на мене, а потім у свій довбаний комп'ютер, але стараюсь бути вихованою. Вона авторитетно заявляє що ніяких поїздів сьогодні більше нема. І ніяких квитків ні на які поїзди теж нема. Хочеться виматюкатись і сказати, "а то шо бля на пероні стоїть?". Але просто розвертаюсь і прямую до потяга.
Сідаємо в перший вагон і питаю першу ліпшу жіночку куди їде цей потяг. Чую спасенне "Коломия" (а в думках - культурна столиця Гуцульщини). Ну, це те що треба. Жіночка дуже добра і явно з місцевих. А місцеві завжди знають розклад всіх видів транспорту свого міста чи села. Вона каже що на Франківськ десь зараз (хвилин 5 назад, або через 5 хвилин) буде їхати маршрутка на Франківськ. А може і не їхати, або вже поїхала. А потяг от-от рушить, тому вирішуємо їхати на Коломию. Тим більше, що добра жіночка каже, що сьогодні там ще буде потяг на Франківськ. Купуємо квитки. Їдемо.
В якийсь момент починає смердіти горілим. В потязі зимно і їде він поволі. Аж раптом все освічує прекрасне зарево навколо потяга. Я притуляюсь чолом до шибки і бачу як приблизно з комина голови потяга валить стовп іскор і дим. "Ми горимо." - і це вже ясно. Вагон заповнює чорний дим. Всі пасажири схоплюються і переміщаються в наступний. Світло у вагонах гасне, потяг починає гальмувати. Гасне і стовп іскор. За якийсь час швидкість повертається. З'являється світло в другому вагоні, перший і далі в диму і темряві. Добираємось до станції. Думаю зараз нас або висадять, і ми не доберемся до Коломиї, або все норм і поїдемо далі. Ніхто нічого не оголошує. Люди сідають, хтось виходить. Їдемо далі. Хтось ходить туди-сюди. Кажуть, то кочегари хотіли в потязі нагріти, щоб було не так холодно їхати, а потужність виявилась завелика і дизпаливо зайнялось. Але тепер все ок, але будемо їхати і мерзнути. Нарешті виходимо.
Купуємо в Коломиї квитки до Франківська. Я фактично вже сплю. Потім розумію, що це той же потяг, який їде до Львова. Міняємо на квитки на Львів. Потім оголошують, що потяг запізниться. Але виявляється це не наш потяг запізниться, а такий самий, але в зворотньому напрямку, тому ми свій благополучно провтикуємо і вибігаємо на перон коли він уже їде. Ідемо знову міняти квитки. Касирка сміється з нас, а нам щось зовсім не смішно. Вкотре міняємо квиток і вона каже нам, щоб ми не провтикали хоч цей, бо то останній на сьогодні. Хоча то вже після 12. Тобто почався новий день. Далі довгі години на підвіконні. Квиток до Львова прямий для нас не знайшли. Треба їхати до Франківська в одному вагоні. Там висідати і сідати в інший вагон, який вже до Львова. А це значить, що після ще чотирьох годин на вокзалі, ще годину до Франківська треба боротись з собою і не спати, щоб не завтикати перейти в інший вагон. При чому той вагон будуть в Франківську перечіпляти від іншого потяга і є шанс його загубити. На щастя, тут зібравши останні сили ми не провтикали і нарешті вдалось трошки поспати - три години сну мертвим сном.
Нас розбудили коли потяг вже в'їжджав на вокзал, то ж ми натягли куртки, взяли наплічники і виплюнулись пожовані з вагону. Сплючи на ходу я дісталась до маршрутки. Перевірила (на всякий випадок) чи то та маршрутка, заснула з наплічником на колінах (на щастя мені на кінцеву). Доповзла додому і нарешті лягла спати :).
Отакі пригоди.
P.S. Подяка попутчикам за компанію, а Павлові окремо за те, що тягав додаткові кілограми фототехніки і зробив стільки чудових світлин.
P.P.S. Версія Діми в його ЖЖ.
Молодець :)
ВідповістиВидалитиТа ти тоже молодчина :)
Видалити